W po porzednim poradniku włączyliśmy synchronizacje przez WiFi która w wielu przypadkach bardzo ułatwia nam życie i korzystanie z naszych iUrządzeń. Czasem niestety zdarza się tak, że ta funkcja przestaja działać. A co za tym idzie nasze iUrządzenia nie są synchronizowane z naszym komputerem i wymaga to od nas podłączania przy pomocy kabelka. Na szczęście możemy naprawić ten w problem w kilka minut. Przed przytąpieniem zalecam sprawdzić czy na pewno mamy włączoną opcję synchronizacji po WiFi, oraz czy nie mamy jakiś problemów z hardware urządzenia. Jeśli wykluczymy powyższe przyczyny, możemy przejść do poniższego opisu.
Naprawiamy problemy z synchronizacją iTunes z iOS przez WiFi
Mac OS X
- Uruchamiamy Monitor Aktywności (/Aplikacje/Narzędzia/)
- W polu wyszukiwania wpisujemy mobile
- Zaznaczamy proces AppleMobileDeviceHelper
- Naciśnij na Zakoncz proces
- Potwierdź zakonczenie procesu AppleMobileDeviceHelper
- Wyłącz Monitor Aktywości
- Uruchom ponownie iTunes
Windows
- Wciśnij kombinację klawiszy CTRL+ATL+DELETE
- Przejdź do zakładki Usługi
- Znajdź Apple Mobile Device albo AppleMobileDeviceHelper.exe (w zależności od wersji systemu Windows)
- Naciśnij prawy przycisk myszki wybier zakończ proces lub zrestartuj go
- Uruchom ponownie iTunes
Po wykonaniu powyższych czynności nasze iUrządzenie powinno być widoczne w iTunes.
Może zdarzyć się tak, że pomimo wykonania tych czynności dalej nie będziemy widzieć naszego iUrządzenia w iTunes. Jeśli tak się stanie postępuj zgodnie z poniższymy wskazówkami.
- W iTunes w zakładce Podsumowanie wyłącz i włącz synchronizację przez WiFi dla twojego iUrządzenia.
- Wyłącz i włącz WiFi w iOS zrobisz to w Ustawienia>WiFi
- Sprawdź czy komputer i iUrządzenie są połączone do tej samej sieci WiFi
- Sprobój synchronizacj ręczenej z poziomy iOS Ustawienia>Ogólne>Synchr. przez WiFi>Synchronizuj Teraz
- Wyłącz korzystanie z sieci 3G przez iTunes Ustawienia>Ogólne>Sieć komórkowa>iTunes>Wyłącz
KOMENTARZE