Krótki tutorial co zrobić jeśli po podpięciu iPhone, iPad czy iPod iTunes ich nie wykrywa. Są to bardzo proste czynności ale w wielu przypadkach nikt nawet o tym nie myśli i szuka problemu w innym miejscu. Dlatego zanim zaczniesz przeszukiwać google czy też fora tematyczne, spróbuj tych kilku kroków.
5 podstawowych czynności które mogą pomóc
- Wyłącz i włącz iTunes
- Podłącz iUrządzenie do innego portu USB
- Uruchom ponownie twoje iUrządzenie
- Uruchom ponownie komputer
- Użyj inne kabla USB (jeśli masz taka możliwość)
Ostatni punkt jest szczególnie istotny jeśli używasz tanich nieoryginalnych kabli.
Dalej nie działa ?
Jeśli powyższe zabiegi nic nie pomogły, kolnym krokiem jest reinstalacja iTunes.
Na Windows sprawa jest dość prosta, po prostu usuwamy go z systemu przez Panel Sterowania. Natomiast w OS X jest to bardziej skomplikowane, ponieważ iTunes jest aplikacja systemowa co wiąże się z jej zabezpieczeniem przed usuwaniem. Ale można zrobić to za pomocą Terminalu.
Usuwanie iTunes przez Terminal
- Wyłącz iTunes
- Otwórz Terminal
- Wpisz polecenie -> „ cd /Applications/ „
- Aby usunąć iTunes wydaj to polecenie -> „ sudo rm -rf iTunes.app/ „
- Wpisz hasło administratora
Po tym jak już usunęliśmy iTunes z systemu teraz musimy go zainstalować. Nic prostszego, wchodzimy na stronkę Apple i pobieramy aplikacje.
Nic to nie dało ?
Zrobiłeś wszystko co zostało napisane i dalej twoje iUrządzenie nie jest rozpoznawane ? Ostatnia rzeczą jaką możesz jeszcze spróbować to podpiąć iPhone’a iPad’a czy iPod’a do innego komputera i sprawdzić czy występuje tam sam problem. Jeśli sytuacja się powtarza to może oznaczać ze dock connector może być uszkodzony. Jeśli twoje iUrządzenie jest w trybie Jailbreak, to może to tez mieć wpływ na taka sytuację. Najlepiej zrobić backup na iCloud i kompletnie wyczyść urządzenie. Skonfiguruj je od początku bez przywracania backup’u. Gdy wszystkie wykonane czynności nie przyniosą żadnych efektów pozostaje Ci szukanie rozwiązań w sieci lub najlepiej skontaktować się z Support’em Apple.
KOMENTARZE